Alternativt - SK Norge ville la meg prøve

Denne uken har jeg prøvd en alternativ behandling. Det er 2 og 3 av fem behandlinger jeg har fått av SK klinikken Norge. Grunnen til dette er at de har vært så generøse er at jeg skal være en testkanin for revmatiske bindevevs pasienter/klienter. De har i porteføljen sin leddgikt og artrose, men få som er som har min diagnose. 


Første gang jeg besøkte den var i starten av desember. Jeg var veldig spent, men siden det er ingen ting som skal inn i kroppen min var jeg ganske åpen til hva som skulle skje, og gledet meg til å se om jeg skulle få noe form for reaksjon. 


Det jeg skulle få var laser på ledd, der jeg var mest plaget, som var armene og nakken. Hovedsakelig er det vakuumhjulpet lymfedrenasje, og bindevevsmassasje. Av den dype sorten. 


For min del skulle dette være med på å hjelpe kroppen med å øke blodsirkulasjonen og ta med seg avfallsstoffer og betennelse ut av kroppen. Vann samler seg lett opp med mye bruk av medisiner - og en god grunn til å hjelpe lymfene med å få fart på sakene, samt laser på ledd for å i en dypere varme og sirkulasjon. 


På dette tidspunktet slet jeg mye med nakken, og det ilte nedover armene og fikk leddene hovne og stive. Jeg hadde også vært fri for medikamenter i ca 3,5 mnd, og da er det en del stoffer i kroppen som ikke finner veien ut og samler seg opp. Dette var mine symptomer som denne maskinen skulle bidra med å hjelpe meg. 


Min klinikk var i Ullevåls gaten 4, og min behandler en søt dame med glimt i øye. Dønn ærlig. Hun guidet meg gjennom hele behandlingen, og det var noe som kilte så ekstremt og annet som bare var helt jævlig - og resten fikk jeg ikke nok av. 


Makinen de bruker er HR77 Platinum - en teknologi som hjelper for vann i kroppen, overvekt, muskel- og leddsmerter, lymfeødem, cellulitter, revmatiske sykdommer, fibromyalgi, og dårlig blodsirkulasjon. 




Jeg var i en periode der mat ikke fristet, så kom dit kun på en banan på det tidspunktet trodde jeg ikke at det hadde så mye å si. Men jo - dette tok kroppen imot med storm. Jeg fikk beskjed om at jeg burde gå en lang tur eller trene, drikke masse vann, og spise godt.  En times tur gjennom byen, drakk masse - nesten 3 liter bare på turen, fikk i meg litt mat, men var så kvalm at jeg brakk meg flere ganger på turen. Jeg svetter og frøs om hverander. Kroppen jobbet. Da jeg kom hjem kom førtse tegn på sult på mange mnd. Lykke. God og mett sovnet jeg og var borte i noen timer. 


Jeg var ganske blå på ryggen, sirkulasjonen hadde kommet til overflaten. Da jeg våknet var jeg på do nesten hver time. Jeg tisset grønt, lysegrønt, gult, lyse gult og så helt blankt. Avføringen gikk fra svart til normalt - og var vel på do “bommelom” 4 ganger den dagen. ALDRI opplevd maken på en renselsesprosess. Men for en følelse  - lettere til sinns, ingen smerte og høy matlyst. Dette varte lang ut januar - og det kun etter en behandling på rygg, mage og armer. WOW. 




Behandling nr 2 og 3 av 5 denne uken - var litt andrelese. Jeg sliter mye med bekkenet mitt. Av den grunn at jeg er medfødt en feil, og med sjøgrens skaper det ofte “vonter” og betennelse i muskulaturen. Etter en operasjon 24 januar 19, fikk jeg en heftig senebetennelse i kroppen som vedvarte til oktober da jeg begynte å trene med Rehab-treneren min på jobben. Det henger jo alltid noe snack igjen etter slike betennelser, så da bestemte vi oss for en dobbeltime med rygg, nedre del av magen der operasjonen fant sted, og beina. 


Hun fant lymfeknuter, og vann - og jobbet dette på samme måte som sist på ryggen. Både manuelt og med maskinen. Det gjorde så vondt, men kjente en umiddelbar effekt som tok noen timer sist. Overkroppen tok også til seg behandlingen raskere enn sist, og jeg gikk derfra 10kg lettere. Dagen var full av energi, mange dobesøk, men ikke så fargerik som sist, så og si rett på sak til det perfekte - avsluttet dagen med kunder og en yoga klasse som instruktør. 



Resten av uken har vært god, masse varm energi, bra fokus, og fullført for første gang på et år en full treninguke som var vel etterlengtet; 2 styrkeøkter, 2 løpeøkter og en yogaklasse. Ved siden av med full jobb, og oppgave på privaten på plass før helgen satt inn. Dette må ha en sammenheng. Jeg med dysleksi, konsentrasjonsproblemer når det blir mye, og usikkerheten om jeg gjør nok eller for mye - spesielt uten medisiner å støtte meg på.





Det er nok en god kombo av en lengre bevissthets agenda jeg har hatt en stund. Kontant jobber med gode rutiner, gjør de tingene som jeg liker å gjøre, utfordre meg selv, jobbe med det jeg elsker, sover lenge og god nok, spiser mat som er av hjemmelaget sort og rent, og trives i mitt jeg. Så kommer denne behanslingen som et tilskudd som en polert finnish. 




Jeg bestemte meg tidlig at jeg skulle gjøre det jeg kunne for å holde meg medisinfri for å ikke miste meg selv i døsigheten den gir meg, og hvis jeg trenger akutt behandling, biter behandlingen raskere.  Hvis denne maskinen 1x mnd kan gi meg 4 gode uker sammen med egne rutiner. Er det vel verdt det. Jeg har to behandlinger til. Så da kommer jeg til saken om det er verdt å anbefale, men gøy er det. 




For mer informasjon gå inn på @sknorge eller https://www.sknorge.no/ 

Kommentarer

Populære innlegg